Expositie Wil van der Weele

door Bert van Klaveren

VERBEELDEN MET VERF EN STEEN

Schilderes Wil van der Weele en haar man, beeldhouwer Jaap Cok zijn dit seizoen de laatste exposanten in het kader van het Lange Jan Project.

Wil van der Weele

Wil van der Weele zegt over zichzelf: “Met veel acrylverf gooi ik mij in mijn werk als beeldend kunstenaar. Thema’s haal ik uit het dagelijkse leven om mij heen. Simpele gebruiksvoorwerpen kunnen met humor en ernst geweldige symboliek vertegenwoordigen. Het verbeelden met verf en vaak door toepassing van de gemengdetechniekstijl – het  schilderproces is gevuld met verrassingen. Voortdurend speel ik met mijn materialen. Ik ben vrijwel autodidact. Zoals een kind leert praten. Veel doen, brabbelen en broddelen en opeens begin je te spreken, zelf iets te zeggen. Als dat wordt gezien, ben ik de koning te rijk”.

Haar eenmansbedrijfje opereert onder de naam “Art Matters”. Kunst en meer. Intussen heeft zij een stichting opgericht “Art for All”. Twee keer per jaar gaat ze met een groep kunstenaars schilderen en spelen met kinderen in moeilijke omstandigheden wereldwijd. “Dan zie je dat kunst echt iets doet voor het hart”.

Beeldhouwer Jaap Cok maakt ook deel uit van het team van “Art for All”. Hij is voortdurend verbaasd waar de steen mee te voorschijn komt. Veelzijdigheid is zijn handelsmerk. Van hem zullen in de torenvoet enkele beelden te zien zijn.

De tentoonstelling wordt geopend op donderdag 20 september 2012 om 14.00 uur in de Wandelkerk. De exposanten zijn daarbij aanwezig en zullen iets over hun werk vertellen. De geëxposeerde kunstwerken zijn te koop.

Vóór de opening wordt om 13.00 uur de middagpauzedienst verzorgd door Jenneke van den Broeke en Cora van Dijk; de muzikale begeleiding is in handen van pianiste Marian Beinema.

Na de opening van de expositie wordt om 15.00 uur het miniconcert in de Koorkerk verzorgd door Padovana, ensemble voor kamermuziek. Zie het afzonderlijke bericht over dit miniconcert.

De expositie duurt t/m 19 oktober en is geopend:
op werkdagen van 10.30 tot 17.00 uur en alleen in de maand september ook op zaterdag en zondag van 13.30 tot 17.00 uur

N.B.: In afwijking van eerdere vermelding zal de tentoonstelling van Wil van der Weele op vrijdag 19 oktober voor het laatst geopend zijn.

Zonnebloemen. Laatste glorie

